20 Μυστικά που κανένας δεν σου έχει πει για τα ταξίδια με αεροπλάνο

 

1. Κάποιες εταιρίες απαγορεύουν στους πιλότους τους να έχουν γενειάδα. Ο λόγος πίσω από αυτό είναι ότι η μάσκα οξυγόνου πρέπει να εφαρμόζει σωστά στο πρόσωπο σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που μία γενειάδα μπορεί να παρεμποδίσει.

2. Το κρύο που επικρατεί κατά τη διάρκεια της πτήσης μέσα στο αεροπλάνο είναι για την αποτροπή της υποξίας, παθολογικής κατάστασης κατά την οποία ολόκληρο το σώμα στερείται επαρκούς οξυγόνωσης που μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο, εξάντληση, ναυτία και σε ακραίες περιπτώσεις μέχρι και θάνατο.

3. Σε χάρτες πτήσεων βλέπουμε πως η πορεία των αεροπλάνων δεν είναι μία ευθεία γραμμή αλλά μία καμπύλη και πολλές φορές κιόλας σχηματίζει και ζικ ζακ. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγος. Πρώτον η γη αν και κοίλη απεικονίζεται να είναι φλατ και δεύτερον κινείται πάντα κοντά σε άλλα αεροδρόμια έτσι ώστε σε κατάσταση ανάγκης να γίνει άμεση προσγείωση. Επίσης και οι καιρικές συνθήκες συμβάλουν σε αυτή την κίνηση τους.

4. Nα φοράτε πάντα ανθεκτικά και κλειστά παπούτσια με καλή και σκληρή σόλα έτσι ώστε σε καταστάσεις άμεσης προσγείωσης εκτός αεροδρομίου να μην υπάρχει πρόβλημα στην μετακίνηση σου.

5. Το φαγητό στα αεροπλάνα είναι άγευστο καθώς λόγω της αλλαγής πίεσης και σε υψηλό υψόμετρο τόσο οι γευστικοί μας κάλυκες όσο και η όσφρηση μας και η γεύση μας αλλάζουν.

6. Το σημείο στο οποίο δεν κουνάει τόσο πολύ είναι στη μέση κοντά στο φτερό. Όσο πιο πίσω κάθεσαι τόσο πιο έντονες θα είναι και οι αναταράξεις.

7. Απότομη προσγείωση γίνεται συνήθως για να σπάσει το παγωμένο νερό και για να μην γλιστρήσει το αεροπλάνο στον αεροδιάδρομο.

8. Κλείνουν τα φώτα για να συνηθίσουν τα μάτια των επιβατών στην νυχτερινή όραση. Αν προκύψει ανάγκη οι επιβάτες έχουν μεγαλύτερο προσανατολισμό.

9. Η μάσκα οξυγόνου έχει οξυγόνο μόνο για 15 λεπτά.

10. Σύμφωνα με την νομοθεσία πολλών χωρών ένα τσεκούρι είναι απαραίτητο εργαλείο ασφάλειας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και φυλάσσονται σε αεροπλάνα. Ένα τσεκούρι μπορεί να ανοίξει μία πόρτα που έχει σφηνώσει και να βοηθήσει σε περίπτωση πυρκαγιάς.

11. Τα παράθυρα στα αεροπλάνα έχουν 3 στρώσεις από γυαλί. Το εξωτερικό είναι υπεύθυνο για την διατήρηση της πίεσης, το εσωτερικό είναι προστατευτικό από τυχών θραύσης του από εσωτερικά του αεροσκάφους και το μεσαίο στο οποίο υπάρχει μία μικρή τρύπα για την σωστή ροή του αέρα.

12. Κάποιες εταιρίες έχουν μικρές καμπίνες για το πλήρωμα όπου μπορούν να ξεκουραστούν σε μεγάλα ταξίδια.

13. Οι λαβές στις εξόδους κινδύνου δεν είναι μόνο για να ανοίξουν τις πόρτες αλλά και για υποστήριξη των αεροσυνοδών σε περίπτωση αναταράξεων.

14. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ από πού προέρχεται ο αέρας που αναπνέουμε στο αεροπλάνο; Μαζεύεται από τον στρόβιλο του κινητήρα και απελευθερώνεται μέσα στο αεροσκάφος. Αυτό είναι ίσως η πηγή τροφοδότησης της δεισιδαιμονίας ότι ο αέρας στα αεροπλάνα είναι βρώμικος. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε: ο αέρας φιλτράρεται και ψύχεται πρώτα, και τα φίλτρα, στην πραγματικότητα, διατηρούν έως και 95% από τα βακτήρια.

15.Κατά την διάρκεια της πτήσης δεν γίνεται να ανοιχτούν οι πόρτες τους αεροσκάφους. Αυτή η συσκευή που το αποτρέπει είναι γνωστή ως ‘’Cooper vane’’. O Dan Cooper κατέλαβε το αεροπλάνο, έλαβε λύτρα από τους επιβάτες και στην συνέχεια άνοιξε την πόρτα και διέφυγε με αλεξίπτωτο.

16.Απέφυγε να φορέσεις φακούς επαφής και προτίμησε τα γυαλιά καθώς οι συνθήκες ξηρού αέρα που επικρατούν κατά την διάρκεια της πτήσης μπορεί να ξηράνουν τα μάτια σου.

17. Κατά την διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης τα παράθυρα πρέπει να είναι ανοιχτά, καθώς επιτρέπουν την διέλευση του φυσικού φωτός μέσα που είναι μέτρο προστατευτικό για τυχών βλάβες στα φώτα του αεροπλάνου. Επίσης επιτρέπει στα μάτια σου να εγκλιματιστούν στο φως που επικρατεί εκτός του αεροσκάφους καθώς και να εντοπιστεί πιθανή βλάβη στο αεροσκάφος όπως φωτιά στο φτερό, κλπ.

18. Σε όλη την διάρκεια της πτήσης τα κινητά τηλέφωνα πρέπει να είναι σε λειτουργία πτήσης καθώς μπορεί να εκπέμψει κύματα στο σύστημα …. Και να προκαλέσει σύγχυση στον πιλότο.

19. Το υλικό που είναι κατασκευασμένα το αεροπλάνα τα προστατεύει από τους κεραυνούς.

20. Τα αεροπλάνα έχουν στην αριστερή πλευρά τους ένα κόκκινο φωτάκι και στην δεξιά πλευρά τους ένα πράσινο φωτάκι. Αυτό υπάρχει έτσι ώστε αν δυο αεροπλάνα είναι κοντά στον αέρα να μπορεί το πλήρωμα και ο πιλότος να δει την κατεύθυνσή τους.