Πόσες θερμίδες έχει το ποτό σου;

Η αλκοόλη (κοινώς αλκοόλ) είναι μια χημική ένωση που περιέχεται σε όλα τα ποτά. Παρέχει υψηλή ενέργεια στον οργανισμό, δίνοντας 7 θερμίδες (kcal) ανά γραμμάριο. Σε σύγκριση δηλαδή με τις θερμίδες που παίρνουμε από τη διάσπαση των πρωτεϊνών ή των υδατανθράκων (4 θερμίδες ανά γραμμάριο), το αλκοόλ αποδίδει σχεδόν τις διπλάσιες.

Τα οινοπνευματώδη ποτά, γενικότερα, αποτελούνται από «κενές θερμίδες», δηλαδή δεν μας προσφέρουν κάποιο διατροφικό όφελος γιατί υστερούν σε θρεπτικά συστατικά. Με άλλα λόγια, οι θερμίδες που παίρνουμε από το αλκοόλ δεν έχουν καμία θρεπτική αξία.

Το κρασί αποτελεί την πιο ποιοτική επιλογή, επειδή
είναι αγγειοδιασταλτικό, και μια περιορισμένη ποσότητα συμβάλλει στην καλή λειτουργία της καρδιάς. Ακολουθεί η μπύρα, η οποία έχει σχετικά λίγες θερμίδες και μας φουσκώνει, δεν προτείνεται, όμως, σε όσους έχουν πρόβλημα με ουρικό οξύ. Τέλος, τα πιο σκληρά ποτά (βότκα, ουίσκι, τσίπουρο κτλ) καλό είναι να αποφεύγονται γιατί έχουν πολύ μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε αλκοόλη.

Το πόσες θερμίδες περιέχει ένα ποτό είναι ανάλογο με την περιεκτικότητά του σε αλκοόλ. Αν στο ποτό σας προσθέτετε χυμούς ή αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη, το θερμιδικό περιεχόμενο του ποτού σας αυξάνεται ακόμα περισσότερο.

Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε αναλυτικά την ενέργεια σε θερμίδες που αποδίδει το κάθε ποτό:

Κρασιά Ενέργεια σε θερμίδες (kcal) ανά ποτήρι 150ml
Κρασί επιδόρπιο γλυκό 165
Κρασί επιδόρπιο ξηρό 157
Κρασί επιτραπέζιο κόκκινο 125
Κρασί επιτραπέζιο λευκό 110

 

Μπύρες Ενέργεια σε θερμίδες (kcal) ανά ποτήρι 350ml
Μπύρα Light 103
Μπύρα κοινή 153
Μπύρα BUDWEISER SELECT 99
Mπύρα BUD LIGHT 110

 

Σκληρά ποτά και λικέρ Ενέργεια σε θερμίδες (kcal) σε μια δόση 40ml
Βότκα 105
Τζιν 110
Ουίσκι 115
Λικέρ 125
Ούζο και τσίπουρο 115

 

Τέλος, καλό είναι να έχουμε στο νου μας ότι το αλκοόλ έχει την ικανότητα να απορροφάται γρήγορα, γεγονός που επιταχύνει την πέψη και μας οδηγεί σε μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού.

Εκτός όμως από την αύξηση βάρους, η συχνή κατανάλωση αλκοόλ σχετίζεται και με ασθένειες, όπως ενδεικτικά είναι η κίρρωση του ήπατος, η χρόνια παγκρεατίτιδα, η ουρική αρθρίτιδα, ποικίλες μορφές καρδιοπαθειών καθώς και το σύνδρομο Wernicke Korsakoff.

Συστήνεται, λοιπόν, μέτρια κατανάλωσή του τόσο για την αποφυγή της πρόσληψης βάρους όσο και για διατήρηση της καλής υγείας.

mm

Ονομάζομαι Νικολέτα και είμαι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (Θεσσαλονίκη). Βρίσκομαι κοντά σας με στόχο την ενημέρωση σχετικά με την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών. τηλ επικοινωνίας: 6971720997