b_4896_karoljarek52-1

Χθες κάνοντας πρεμιέρα στο Ίδρυμα <<Μιχάλης Κακογιάννης>>, ο <<Αδαής και ο Παράφρων>> του Τόμας Μπέρνχαρντ επιχείρησε την <<αλλαγή σκηνικού>> παρασέρνοντας μαζί του δεκάδες θεατές κάτω απ΄τα φώτα της δεκαετίας του ’70.

Ένας φιλότεχνος γιατρός παραδίδει μαθήματα νεκροψίας σ’έναν αλκοολικό αλλά πιστό του ακροατή και πατέρα μιας σοπράνο κολορατούρα, την οποία και συνοδεύει στην περιοδεία της ανά τον κόσμο.

Μια άκαμπτη, ψυχαναγκαστική και φλύαρη επιστημονική ψηλάφηση του ανθρώπινου οργανισμού, πολύ οινόπνευμα και η απόλυτη τιθάσευση στην γονική πειθαρχία είναι το καμουφλάζ μιας από κοινού παραδοχής διάχυτης υπαρξιακής ματαιότητας.

Η απομυθοποιητική διάθεση και μηδενιστική αναγωγή ανθρώπων με απωθημένα και ανεκπλήρωτα όνειρα είναι διάχυτη.Καθώς εκτυλίσσονται συγκρούσεις και αντιφάσεις στον μακρο- και μικρόκοσμο των ηρώων, οι θεατές διχάζονται ανάμεσα στην αδιαλλαξία της υπόσχεσης και το αέρινο του αιφνίδιου, στην επιδίωξη της τελειότητας και το ανορθόλογο του ακατόρθωτου, στον σεβασμό της κοινής γνώμης και τον παραλογισμό της οχλαγωγίας.

Η σχέση γονέα-παιδιού παρουσιάζεται μέσα από μια σωρεία υποκριτικών ξεσπασμάτων, προκλητικών αντιθέσεων και ειρωνικών προσφωνήσεων.Μια τοξική σχέση που εγκλωβίζει τους δυο σ’ένα εξαντλητικό παιχνίδι αναβίωσης δραματικών ρόλων θύτη-θύματος, προκειμένου να εκτονωθεί η ένταση της κενής από ύπαρξη ανθρώπινης ζωής.

Όταν η τέχνη μετατρέπεται σε άδειασμα ενός ανίδεου κοινού και μιας επαναλαμβανόμενης νεκρής από καλλιτεχνική αυθεντικότητα μεταμφίεσης στο ίδιο ψεύτικο λευκό, που αρμόζει στη Βασίλισσα της Νύχτας, ενώ παράλληλα η ιατρική καταλήγει καταφύγιο νόμιμης ενασχόλησης με το αποσυντιθεμένο σώμα,όπως αρμόζει σ’έναν ναρκισσευόμενο Δόκτωρ με κοινωνική ναυτία και καλλιτεχνικό ίλιγγο, οι εξαρτήσεις, ο παραλογισμός και η αποπροσωποίηση γίνονται άμυνες του κάθε ρόλου.

Η αδυσώπητη κριτική του Αυστριακού συγγραφέα στο καλλιτεχνικό στερέωμα της γενιάς του μετουσιώνεται σε μια απ’ τις πιο ευγενείς στα λεπτά νοήματα και εξυπηρετικές των σφοδρότερων καταγγελιών κατά της φαυλότητας μιας κατώτερης επανάστασης, προδότριας των ανθρωπίνων αγώνων εξευγενισμού και δελεασμού πνευματικών σωτήρων,κωμωδίες.

Μια σκηνή που θυμίζει λαβύρινθο χωρίς νήμα, που λύνεται κάτω απ’ το σκοτάδι με μουσική υπόκρουση κάτι που θυμίζει <if….>, σε σκηνοθεσία του Γιάννου Περλέγκα.

8-11 και 13-17 Σεπτεμβρίου, στις 21:00.

(13-15 αγγλικοί υπέρτιτλοι)

Πειραιώς 206,Tαύρος 2103418550

Εισιτήριο:€8-10

Καλή προσωπική ανάγνωση!