ΕΣΦΑΛΜΕΝΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΠΟΝΗΣΗ ΔΥΝΑΜΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Η τηλεόραση και τα δημοφιλή περιοδικά προβάλλουν εντυπωσιακές εικόνες συναγωνιζόμενων αθλητών που καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια να σηκώσουν όσο περισσότερο βάρος μπορούν ή αθλητών του bodybuilding που ποζάρουν σε ένα διαγωνισμό με τους μεγάλους τους μυς «φουσκωμένους». Αυτά δεν είναι παραδείγματα της προπόνησης βαρών αλλά είναι πιο πολύ ειδικών αθλημάτων που την χρησιμοποιούν. Όμως ο σκοπός της προπόνησης βαρών δεν πρέπει απαραίτητα να είναι η άρση όσο περισσότερου βάρους γίνεται με μια προσπάθεια ή η ανάπτυξη μεγάλης μυϊκής μάζας.

ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΔΥΝΑΜΗΣ

Τα παιδιά χρειάζονται κατευθυντήριες γραμμές και μερικές ειδικές συνθήκες αλλά μπορούν ακίνδυνα και αποτελεσματικά να κάνουν προπόνηση με βάρη. Η άσκηση με βάρη προμηθεύει με ένα ‘δυνατό εργαλείο’ που θα βοηθήσει στη μείωση της σοβαρότητας του αθλητικού τραυματισμού και πιθανόν στη πρόληψη νέου τραυματισμού.

Η γνωριμία των παιδιών με την προπόνηση βαρών γίνεται με πολλούς τρόπους. Ένας από τους πιο κοινούς είναι

α) ένα σετ βαρών σαν δώρο ή β) εγγραφή στην YMCA ή γ) σε ένα γυμναστήριο.

Ένα σύνολο παραγόντων θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από τους προπονητές , γονείς και εκπαιδευτικούς πριν ένα νεαρό άτομο ακολουθήσει κάποιο πρόγραμμα προπόνησης δύναμης.

  • Είναι το παιδί ψυχολογικά και σωματικά έτοιμο να συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα προπόνησης δύναμης;
  • Τι πρόγραμμα προπόνησης δύναμης θα πρέπει να ακολουθήσει;
  • Αντιλαμβάνονται το παιδί και ο επιβλέπων τις τεχνικές άρσης για κάθε άσκηση προγράμματος;
  • Γνωρίζει το παιδί τα μέτρα ασφαλείας για κάθε μέρος του εξοπλισμού που χρησιμοποιείται στο πρόγραμμα;
  • Ο εξοπλισμός για την προπόνηση δύναμης είναι κατάλληλος για το παιδί;
  • Ακολουθεί το παιδί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προπόνησης για φυσική κατάσταση ( π.χ. συμμετέχει το παιδί και σε αερόβιες δραστηριότητες καθώς και σε άλλα αθλήματα παράλληλα με την προπόνηση δύναμης; )

Ωστόσο ένα πρόγραμμα πρέπει να σχεδιαστεί ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού και να παρέχει κατάλληλες τεχνικές της άσκησης και μέτρα ασφαλείας. Η προπόνηση δύναμης είναι μια μέθοδος προπόνησης στην οποία εξωτερικές αντιστάσεις χρησιμοποιούνται για την αύξηση των λειτουργικών ικανοτήτων των μυών.

Όλα τα προγράμματα δύναμης δεν είναι όμοια ούτε και οι στόχοι τους, αφού αυτοί σχετίζονται με τις ανάγκες του κάθε ατόμου. Ο κατάλληλος σχεδιασμός του προγράμματος μαζί με τη σωστή καθοδήγηση κάνει τη προπόνηση δύναμης ασφαλή, εποικοδομητική και διασκεδαστική.

Το πιο σημαντικό αποτέλεσμα είναι η ανάπτυξη του παιδιού μέσω ενός ενεργητικού τρόπου ζωής. Η κατάλληλη αθλητική συμπεριφορά μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη υγεία και ευεξία για όλη τη ζωή.

Επισκεφτείτε την σελίδα μου στο Facebook για περισσότερα