Πολλά άτομα, στην προσπάθειά τους να χάσουν βάρος, αντικαθιστούν μερικά από τα γεύματά τους με σαλάτα. Είναι όμως η σαλάτα τους όσο αθώα ακούγεται;

 

Αρχικά, υπάρχουν διάφορες εκδοχές
σαλάτας. Ας ξεκινήσουμε από την πιο «απλή» επιλογή, αυτή της πράσινης σαλάτας ή των βραστών χόρτων. Η επιλογή αυτή είναι σίγουρα πολύ χαμηλή θερμιδικά, μια τέτοια σαλάτα όμως δε μπορεί να αντικαταστήσει ολόκληρο γεύμα.

Για να εμπλουτίσουμε, λοιπόν, τη σαλάτα μας έτσι ώστε να προσφέρει την επαρκή  ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας, θα πρέπει να προστεθεί σε αυτή πηγή πρωτεΐνης και πηγή υδατάνθρακα.

Σε αυτές τις περιπτώσεις για πρωτεΐνη συνήθως επιλέγονται αυγά βραστά, διάφορα είδη τυριού, αλλαντικά, κοτόπουλο ή τόνος. Με το σκεπτικό πως θα είναι μια αθώα σαλάτα, πολλοί άνθρωποι προσθέτουν παραπάνω από μια κατηγορία από τα προηγούμενα. Για παράδειγμα, κανείς δεν θα βάλει μόνο αυγό, αλλά θα προσθέσει και κάποιο είδος τυριού ή αλλαντικό. Και ως αποτέλεσμα θα καταλήξουμε να έχουμε προσθέσει στη σαλάτα μας τόση πρωτεΐνη όση αντιστοιχεί σε ένα φιλέτο κοτόπουλο.

Ως πηγή υδατανθράκων οι περισσότεροι διαλέγουν crouton ή παξιμάδια ολικής. Τα παξιμάδια ολικής είναι μια αρκετά υγιεινή επιλογή μεν, χωρίς να στερούνται τις θερμίδες δε. Έτσι, παρά τη μεγάλη τους θρεπτική αξία, η χρήση τους πρέπει να γίνεται με μέτρο.

Δυο ακόμα υλικά που μπορούν να προσθέσουν θερμίδες στη σαλάτα μας είναι οι ξηροί καρποί και το κουκουνάρι. Αναμφισβήτητα και οι δυο επιλογές είναι πολύ υγιεινές, δε παύουν όμως να είναι και αρκετά θερμιδογόνες. Συστήνεται λοιπόν, κατανάλωση με μέτρο.

Τέλος, πάνω από όλα τα υλικά συνήθως υπάρχει κάποιο dressing. Μια σχετικά light εκδοχή αποτελεί το dressing που περιέχει λίγο ελαιόλαδο, βαλσάμικο ξύδι, μουστάρδα ή και μέλι. Καλό είναι να προτιμάτε αυτή την εκδοχή από την επιλογή της κρέμας βαλσάμικου, η οποία συνήθως περιέχει αρκετή ζάχαρη. Όταν, επίσης, το dressing συνδυάζεται με μαγιονέζα, τότε το θερμιδικό φορτίο ανεβαίνει κατά πολύ.

Είναι σημαντικό λοιπόν να κατανοήσουμε ότι η σαλάτα δεν αποτελεί πάντα μια αθώα επιλογή. Εάν θέλετε να προσέξετε το βάρος σας, τότε καλό θα είναι να γνωρίζετε ότι μια σαλάτα μπορεί να μετατραπεί σε ολόκληρο γεύμα. Η ποσότητα κάθε συστατικού που θα προσθέσετε είναι καθοριστικός παράγοντας για το θερμιδικό της περιεχόμενο.

Μην εκπλήσσεστε λοιπόν, σε περίπτωση που ο δείκτης της ζυγαριάς σας παραμένει σταθερός. Απώλεια βάρους μπορεί πολύ εύκολα να επιτευχθεί με ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, όπου η θέση της σαλάτας θα είναι συμπληρωματική για κάθε γεύμα.

mm

Ονομάζομαι Νικολέτα και είμαι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (Θεσσαλονίκη). Βρίσκομαι κοντά σας με στόχο την ενημέρωση σχετικά με την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών. τηλ επικοινωνίας: 6971720997